viernes, octubre 31, 2008

CINQUÈ D´E.S.O.


Si ens pareixia poc que el batxillerat es reduira a només dos cursos , ¿què pensar ara que el primer d´eixos cursos és per a molts un cinquè d´E.S.O?
Després de trampejar en l´etapa d´ensenyament secundari obligatori hi ha molts que “proven sort” en l´aventura del batxillerat. Es matriculen i a vore què passa.
Aquest curs i per a vergonya dels que hem tingut la “mala sort” d´haver de compartir hores amb ells, un dels cursos de primer de batxillerat és un clar exemple del que comentem: un munt d´alumnes (35) hacinats en un espai (classe) pensat per a un màxim de 30 han fet real el tòpic de que “quants més serem més riurem”. I allí estan més de la meitat dels que ocupen les taules i cadires de 1rB rient i es riuen dels professors que volen ensenyar-los les seves respectives assignatures; i dels que entrem a “guardar-los” i que no tenim cap autoritat a nivell de notes i als que per tant ens ignoren i no fan gens de cas quan els diem que facen feina o almenys deixen treballar als que vulguen fer-ne.
I riuen de la poca disciplina i de la manca de mesures front a la seua falta de respecte i de compostura.
I en fi, es riuen dels que creiem que la nostra feina és seriosa i creiem en la dignitat del nostre treball malgrat la denigració a la que estem exposats en aquesta societat que ens critica perquè fem moltes vacances i en la que està mal vist prendre mesures “antipopulars”.
¡Pobres dels alumnes que caiguen en un grup com aquest capaç d´imposar la seua llei i la seua impertinència malferint la ja debilitada autoestima dels professors!.


Des d´aquest xicotet racó de clàssiques jo reclame: Menys E.S.O. i més cursos de Batxillerat JA!!! No volem 5è d´E.S.O. I recorde a un professor de l´IES Benlliure de València que deia fa ja set anys: DELENDA EST LOGSE.

18 comentarios:

Anónimo dijo...

Sí, en altres llocs també hem experimentat alguna cosa semblant; m'ho diuen les tutores dels dos primers de batxillerat: 34 o 35 alumnes a l'aula i un fons sud, o nord, o est, o oest, tant si dóna, que està allí per inèrcia, amb rises i tertúlia de remors soterrats que impedeix fer una classe com cal. En la reunió de pares se'ls va dir clar: batxillerat és postobligatori i no tots valen o volen estudiar. No ens tremolarà la mà si hem d'aplicar les mesures educatives correctores o les mesures disciplinàries de les que parla el vigent Decret de convivència als centres. A qui impedisca el normal desenvolupament de les classes, qui falte de forma injustificada o no siga puntual, qui no respecte el dret dels companys a l'estudi tindrà les corresponents amonestacions verbals, compareixença davant el director o cap d'estudis, on serà convidat a canviar d'actitud o a abandonar el centre, amonestacions per escrit, exclusió de participar en activitats extraescolars, privació del dret al pati durant una setmana o elaboració de treballs en hores no lectives (al nostre centre està obert per la vesprada).
I, se és el cas, el corresponent expedient disciplinari.
Sembla també que per a molts el bot de 4ESO a 1 Batxillerat ha estat gran i no poden seguir el nivell d'algunes assignatures. Evidentment el professorat no ha de baixar-lo; són ells els qui l'han d'assolir.
I pensar que a molts els vam haver d'avisar reiteradament per a que lliuraren en el termini fixat la corresponent sol·licitud en el procés d'admissió!
Hem passat per la LGE (Villar Palasí), la LOGSE, la LOCE( morta nonata) i la LOE. I, per desgràcia, el que menys sembla que ha importat d'eixies lleis és el significat i la preocupació per l'unica lletra que en totes les sigles està present: l'E d'EDUCACIÓ.
Serà el problema que molts no saben quina cosa és l'educació o no tots coincidim en què és educació?
M'agraden aquestes estrofes del Gaudeamus:
Vivat Academia,
vivant professores.
Vivat membrum quodlibet,
vivant membra quaelibet,
semper sint in flore.
Vivat nostra societas!
Vivant studiosi!
Crescat una veritas,
floreat fraternitas,
patriae prosperitas.
Alma Mater floreat
quae nos educavit,
caros et conmilitones
dissitas in regiones
sparsos congregavit.

Signat. Elgreco

Ramon Torné dijo...

Benvolgut amic: com que tens tota la raó els "mandataris valencians" no et faran cap cas. Aquesta és la lògica dels polítics que hi ha des dels Pirineus fins a Melilla: fer coses totalment ilògiques, demencials, hipòcrites... realment ho tenim molt fotut.

Magister-Διδασκαλος dijo...

Totalment d'acord, Merche! Algú hauria de pensar que el Batxillerat és postobligatori, i no una continuació de la guarderia que, en algunes ocasions, és l'ESO...
Ànim, que potser després de Nadal ja no hi seran...
Salutacions.
Lluís.

domingo dijo...

Un article molt dur, sens dubte degut a haver arribat a una situáció límit. Pense que estan fent-se coses molt malament a l'enseyament, no totes però sí algunes importants que creen malestar en el professorat i repercuteixen en la qualitat de l'enseyament.Encara que açò passa en especial a la ESO és d'ací d'on ens venen els alumnes de batxillerat, alguns ja contaminats d'eixe meninfotisme de que han fet gala en tota la ESO. No ens queda més que seguir lluitant pels qui sí volen dependre i denunciar les situacions que no es poden tolerar a l'Administració educativa perquè pose els mitjans per intentar evitar-ho. Molts ànims!

merche dijo...

Gràcies a tots pels comentaris i pel ànims. Falta ens faran si no canvien prompte les coses.

Anónimo dijo...

Doncs jo recorde que quan estudiava èrem 41 alumnes a classe, i vaig poder estudiar sense problemes (1977-1988). Potser eren altres temps, on pares i alumnes encara respectàvem als mestres com a l'autoritat que són.
Avui dia, els professors esteu tan qüestionats (per pares i alumnes) que després no hi ha dret que vos demanen responsabilitats del caos que regna a les aules.
"O tempora, o mores!"

Mª Jesús dijo...
Este comentario ha sido eliminado por un administrador del blog.
Anónimo dijo...

¿No se podría motivar de alguna manera a estos alumnos?. Así queria empezar, pero leyendo varios artículos he llegado a la conclusión de que, quien no está motivado o no se motiva para estudar, debería dejarlo, porque motivación también es el interés que tiene uno mismo por su aprendizaje o por las actividades que le conducen a él. Sencillamente, en esta clase a la que haces referencia, ciertos alumnos deben "pensar": yo paso.
Animo a todos los profesores, algunos padres queremos e intentamos ayudar y eduar a nuestros hijos, otros pasan.
Vuestro trabajo docente no debe decaer, hacedlo por el resto. Confiamos en todos vosotros.

JGP dijo...

Merche te molta raó dient aixó, per desgràcia soc una de les persones de ixa classe que volen estudiar, que s'esforçen de veritat i que volen arribar a la universitat, encara que amb 15 moscardes que de tot el que fan la majoria es molestar als que s'apliquen els coste una miqueta.
Pero des de la humil opinió d'una alumna, pense que hem de lluitar per acabar el curs en pau i sense ninguna mort prematura.

ANIM 1r B aplicat! =D

ESS dijo...

Jo que soc alumna de la classe de la qual s'està parlant crec que en la meua classe la gent parla pero crec que no tant com s'està publicant a la gent de fora. Hi ha alguns alumnes que si, molesten a la gent que sí vol estudiar, com jo, pero no fan tantes males coses com s'han dit que arribariem a fer. Pero igualment estic d'acord en el que heu dit de la meua classe, perque jo vull treballar i ja que alguns alumnes ,quan tots estem treballant, ells estan parlant amb el company del costat i sembla que tinguem una mosca rondant per la classe,això molesta. Pero crec que ja que passa açò, els mestres deurien de amonestar més als alumnes que no deixen treballan. Dic açò perque hi han professors que no diuen res i els alumnes fan el que volen i la classe no funciona com deuria funcionar.

Espere que es faça alguna cosa per a solucionar aquest problema i tots els que vulguem treballar puguem fer-ho.

Lorena Ripollés dijo...

Tens tota la raó, Merche. Desgraciadament la nostra aula sembla més bé un parc d'infancia que un 1er de Batxillerat. Des d'ací també m'agradaria fer una crítica a les amonestacions que reben els alumnes per part de l'equip directiu del centre o del propi professorat; deurien ser molt més estrictes i ficar-les al primer indici de mal comportament, no quan ja ha passat un cert temps ... El silenci alimenta a que aquestos fets es continuen produint. Hem de tallar tant prompte com es puga; tal volta amb una unió entre professorat, direcció del centre i alumnes amb ganes de conitnuar endavant es faça possible.

jordi font dijo...

jo soc un alumne de 1er de baxillerat B. aquest comentari crec que no esta en el lloc on deuria estar. no estic dien-te que no tingues algo de rao, ni tampoc que tot siga cert. pero avanç de criticar-nos en un blog que saps que casi ningu el visitem y no ens haguerem adonat d´ell si no ens aguera avisat un alumne, crec que podries aver parlat amb nosaltres y dir-nos tot el que diu açi. Tampoc crec que sapigues tot el que fem o no en clase perque que jo sapiga no eres mestra en cap asignatura de la clase completa.

tens rao en que hi ha vegades en clase estem parlant, pero crec que coma casi totes. pero aixo no vol dir que hem trampejar en l´etapa d´ensenyament secundari obligatori ni que estem en batxiller per a provar sort. si estem açi, o al menys jo, no tindre molt bones notes, pero estic en batxiller perque vuic estudiar-lo y aprovar-lo, pero el que no es pot demanar es que tots els alumnes sigam de notes 10.
res mes.
jordi font.

merche dijo...

Malgrat les faltes d´ortografia i d´expressió del teu comentari, Jordi, i per a que quede clar que, si no es falta al respecte, jo publique el que se m´envia encara que no m´agrade, com veus pots llegir el que me vas escriure. Vull aclarir-te un parell de coses: fa vint-i-dos anys que done classe i quan dic que la vostra és problemàtica és per que ho sé. Per sort en les altres de batxillerat que conec es pot treballar (no com en la de 1rB). Si no es canvia la dinàmica i els alumnes no entren en raó els resultats seran molt dolents i el que és pitjor: haureu perdut un any de la vostra vida.
¡Llàstima no poder grabar el que passa dins de classe per a poder-ho ensenyar a tot el món i poder demostrar que el que dic és veritat malgrat que a alguns vos coste admitir-ho!.

Anónimo dijo...

Estic d´acord amb Merche.Moltes persones fan el mateix comentari d´aquest grup i pense que les mesures per evitar-ho han de ser serioses i rigoroses.A més ,crec que l´alumnat de 1r de Batxillerat ha de saber que és voluntària la seva presència i que si s´avorreix pot anar a la seva casa a fastidiar i torturar als seus "papis" que de segur estaran encantats.

Anónimo dijo...

Jo, per desgràsia sóc alumne/a de la clase i per a aquelles persones ke volen estudiar, la gént no els deixa fer-ho.
Per a la gént que parla y molesta nomes volia dir, que se estàn perjudican a ells mateixos (sino només cal vore les notes dels exámens) a part aixo sí, estàn perjudican als altres.
Només volia dir açò i espere que la clase canvie en l'altre trimesmtre!!

Adéu!!

SolraC dijo...

Jo no soc alumne d'eixa clase però igualment puc dir que de parlar molt, i d'atendre no tant però tambe; perque si algu vol parar atenció la parara siga com siga.
El que si que em pareix degradant es que en mig de clase fagen fotos a professors o, que no els deixen fer el seu treball dient coses que se n'ixen del context en el que es diuen.
Auuuuu bon nadal xD

Anónimo dijo...

Jo soc un un alumne més d´aquesta aula infernal, la sort no m´ha acompanya´t aquest any i em toca compartir classe amb persones que, encara que ho pensen, no tenen cap futur en aquesta aventura, aixó sí, si la seua missió és fastidiar als altres, per favor que els donen un diploma, perquè ho fan de meravella.A més pareix que mestres i cos directiu que tantes voltes han amenaça´t en prendre mesures durant els últims mesos no han fet res de res encara, ni un alumne ha estat expulsa´t a casa!!i aproximadament a quatre tan sols sel´s ha negat l´assistència a les classes de una matèria durant un període de una setmana!!
Des de ací un alumne més que fart demana que el cos directiu i mestres es preguen el assumpte de manera seria d´una vegada!!
MENYS ROTLLO I MÉS CANYA!!
MENYS SERMOS I MÉS EXPULSIONS!!
JA N´HI HA PROU!!!!!!!!!!

Mª Jesús dijo...

1/12/2008
Sentimientos entremezclados de rabia, pena, impotencia, desilusión, vergüenza.
Pensar que gastamos nuestro tiempo y dinero en mantener a unos parásitos que no se merecen ni siquiera el tiempo que dedicamos a ellos.
Encima se sienten ofendidos, y lo que es peor, con derechos, por cierto, cuáles?. Molestar y fastidiar a los demás?
Son patéticos.
No saben ellos, que los derechos de los parásitos, terminan cuando empiezan los derechos de las personas que si quieren estudiar y trabajar?
Todo mi reconocimiento y afecto y esperando no perder los ánimos y la esperanza para ayudar a nuestros estudiantes.